Välimiesoikeus on vahvistanut Spa Holdings 3 Oy:n lunastusoikeuden Ahlstrom-Munksjön vähemmistöosakkeisiin ja kaupankäynti Ahlstrom-Munksjön osakkeilla on keskeytetty

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ                      PÖRSSITIEDOTE                            21.6.2021 klo 13:03

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämä välimiesoikeus on Ahlstrom-Munksjö Oyj:n (“Ahlstrom-Munksjö”) vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn yhteydessä käsittelyratkaisussaan tänään vahvistanut, että Spa Holdings 3 Oy:llä (”Spa Holdings 3”) on oikeus lunastaa Ahlstrom-Munksjön vähemmistöosakkeet ja että Spa Holdings 3:lla on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla välimiesoikeuden hyväksymä vakuus lunastushinnan ja sille mahdollisesti kertyvän koron maksamiseksi.

Ahlstrom-Munksjö tiedotti 26.3.2021, että Ahlstrom-Munksjön hallitus on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Ahlstrom-Munksjön osakkeilla ja osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta siten, että pörssilistalta poistaminen tapahtuisi mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Spa Holdings 3 on saanut osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa vireillä olevassa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Ahlstrom-Munksjön osakkeisiin. Nasdaq Helsinki Oy on lunastusoikeuden vahvistamisen johdosta keskeyttänyt kaupankäynnin Ahlstrom-Munksjön osakkeilla 21.6.2021 kello 12:19. Vakuuden asettamisesta ja Ahlstrom-Munksjön osakkeiden pörssilistalta poistamisesta tiedotetaan erikseen. Ahlstrom-Munksjön osakkeet poistettiin Nasdaq Stockholm AB:n pörssilistalta ja aiemmin 16.4.2021 tiedotetun mukaisesti viimeinen kaupankäyntipäivä siellä oli 31.5.2021.

Johan Lindh, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 010 888 4994, johan.lindh@ahlstrom-munksjo.com

Juho Erkheikki, sijoittajasuhdepäällikkö, 010 888 4731, juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista, terveydenhuollon kankaista sekä energian varastointi- ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 2,7 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 7 800 henkilöä. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.