Ahlstrom-Munksjö käynnistää muutosneuvottelut Tampereen tehtaalla

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.3.2022 klo 12.15

Ahlstrom-Munksjö käynnistää yhteistoimintalain mukaiset muutosneuvottelut vallitsevan markkinatilanteen aiheuttamien liiketoimintavaikutusten vuoksi Tampereen tehtaalla. Neuvottelujen piirissä on Ahlstrom-Munksjö Tampere Oy:n koko henkilöstö, noin 70 henkilöä.

Vallitsevalla markkinatilanteella on väliaikaisia vaikutuksia toimitusketjuihin sekä Tampereen tehtaan asiakkaiden liiketoimintaan, mikä heijastuu myös Tampereen tehtaan tilauskantaan. Muutosneuvotteluissa käsitellään väliaikaisia toimenpiteitä, joilla pyritään sopeuttamaan tuotanto ja kustannukset vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta. Sopeutustoimien arvioidaan johtavan enintään 30 päivän lomautuksiin kalenterivuoden 2022 aikana.

Ahlstrom-Munksjön Tampereen tehdas on osa Filtration-liiketoimintaa, joka valmistaa markkinoiden johtavia suodatinmateriaaleja laaja-alaisesti eri teollisuuksien tarpeisiin.

Mads Kiilerich, Plant Manager, Ahlstrom-Munksjö Tampere Oy, 040 17 07 749, mads.kiilerich@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista, terveydenhuollon kankaista sekä energian varastointi- ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3,1 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.