Ahlstrom-Munksjön ARCHES®-taidepaperiliiketoiminnan myynti saatettu päätökseen

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 3.3.2020 klo 9:00 EET

Ahlstrom-Munksjö ARCHES®-taidepaperiliiketoiminnan myynti italialaiselle Fabbrica Italiana Lapis ed Affini S.p.A. (F.I.L.A) -konsernille on saatettu päätökseen. Velaton kauppahinta on 43,6 miljoonaa euroa.

Ahlstrom-Munksjö tiedotti 30.9.2019 allekirjoittaneensa ei-sitovan aiesopimuksen ARCHES-liiketoiminnan myynnistä F.I.L.A.-konsernille.

Ahlstrom-Munksjön taidepaperiliiketoiminta on pientä, ja sen synergiahyödyt liiketoimintojen kanssa ovat rajalliset. F.I.L.A. on puolestaan alansa johtava globaali toimija, jonka tarjoomaa ARCHES-tuotevalikoima täydentää erinomaisesti luoden uusia kasvumahdollisuuksia.

Johan Lindh, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 010 888 4994

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä.  Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.