Ahlstrom-Munksjö vastaa teollisten suodatussovellusten kasvavaan tarpeeseen investoimalla 28 miljoonaa euroa suodatinliiketoimintaansa

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 18.6.2018 klo 16.45

Ahlstrom-Munksjö jatkaa suodatinliiketoimintansa laajentamista kysynnän kasvaessa maailmanlaajuisesti. Yhtiö investoi Filtration and Performance -liiketoiminta-alueella noin 28 miljoonaa euroa tuotantokapasiteetin laajentamiseen ja tuotteiden kehittämiseen. Hanke alkaa vuonna 2018, ja sen odotetaan valmistuvan vuoden 2020 alkupuoliskon aikana.

Fulvio Capussotti, Filtration and Performance -liiketoiminta-alueen johtaja, kertoo: ”Investoinnin turvin voimme lisätä kapasiteettiamme Italian Torinossa ja vastata huipputeknisten suodatinmateriaalien kasvavaan tarpeeseen. Torinon tuotantolaitos on jo tällä hetkellä Ahlstrom-Munksjön suurin tehdas ja investointi lujittaa entisestään asemaamme yhtenä johtavista huipputeknisten suodatinmateriaalien kehittäjistä ja valmistajista maailmassa. Osana hanketta uudistamme ja modernisoimme myös Malmedyn ja ja Ställdalenin tehtaat Belgiassa ja Ruotsissa. Näemme investoinnit tilaisuutena saada näiden kahden tehtaan uusi kapasiteetti käyttöön ainutlaatuisten teollisten suodatinratkaisujen kehittämistyössä jatkamalla samalla nykyisten asiakkaiden palvelemista ja tukemista ilman keskeytystä.”

Investointi tukee Ahlstrom-Munksjön strategista tavoitetta säilyttää johtoasema kuitupohjaisten ratkaisujen maailmanlaajuisten markkinoiden tietyissä osissa, joilla on hyvät kasvunäkymät ja ne ovat kestävän kehityksen mukaisia. Yhtiö on vastannut kasvavaan kysyntään laajentamalla suodatinsovellusten tuotantokapasiteettiaan maailmanlaajuisesti tekemällä useita uusia kasvuinvestointeja viime vuosina. Ahlstrom-Munksjö on tällä hetkellä maailman johtavia suodatinmateriaalien toimittajia kuljetusalalle ja teollisille toimialoille.

Filtration and Performance -liiketoiminta-alue kehittää ja valmistaa suodatinmateriaaleja sekä kuljetusta että teollisia suodatussovelluksia varten. Lisäksi se valmistaa lattiamateriaaleissa ja tuuliturbiinien lavoissa käytettyjä lasikuituja ja auto-, rakennus-, tekstiili- ja hygieniateollisuudessa sekä tapettimateriaaleissa käytettyjä erikoiskuitukankaita.

Johan Lindh, Head of Investor Relations, + 46 10 250 10 38, email: johan.lindh@ahlstrom-munksjo.com

Juho Erkheikki, Investor Relations Manager, +358 10 888 47 31, email: juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Fulvio Capussotti, Executive Vice President, Filtration and Performance, tel. +39 340 8689442, fulvio.capussotti@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja maailmanlaajuisesti tarjoten innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. Tuotteisiimme kuuluvat koristepaperit, suodatinmateriaalit, irrokepohjapaperit, hiomapaperit, kuitukankaat, elektrotekniset paperit, lasikuitumateriaalit, elintarvikepakkaukset ja etiketit, teipit, terveydenhuollon kankaat sekä diagnostiikan sovellukset. Liikevaihtomme on noin 2,2 miljardia euroa vuodessa ja meitä on 6 000 henkeä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.