Ahlstrom-Munksjö investoi pergamenttipaperituotteisiin Ranskassa

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 2.6.2017 KLO 9.30 CEST Ahlstrom-Munksjö investoi lisäkapasiteettiin Saint Severinin tehtaallaan Ranskassa vastatakseen pergamenttipaperien (Genuine Vegetable Parchment) kasvavaan kysyntään. Pergamenttipapereita käytetään pääsääntöisesti ruuanlaitossa ja paistamisessa sekä muissa elintarvikepakkaustuotteissa. Investointi on noin 7,6 miljoonaan euroa. Investointi sisältää uuden pergamentointilinjan asennuksen sekä siihen liittyvän rakennuksen ja varaston rakentamisen tehdasalueella. Projektin arvioidaan saatavan päätökseen vuoden 2018 viimeisellä neljänneksellä. Ahlstrom-Munksjön pergamenttipaperi on valmistettu 100 prosenttisesti selluloosasta ilman kemiallisia lisäaineita ja suurin osa siitä valmistetuista sovelluksista ovat biohajoavia ja kompostoituvia. Tuotteet tarjoavat optimaalisen rasvan- sekä lämmönkestävyyden ja lisäksi ne irtoavat helposti elintarvikkeista. Nämä ominaisuudet tekevät niistä oivallisia ruuanlaittoon ja paistamiseen liittyvissä sovelluksissa niin ammatti- kuin kotikäytössä. Pergamenttipaperien markkinan on arvioitu kasvan noin 3-4 prosenttia vuodessa. Saint Severinin tehdas sijaitsee Lounais-Ranskassa ja on osa Specialties-liiketoiminta-aluetta. Sen päätuotteet ovat elintarvike- ja juomapakkausmateriaalit ja siellä työskentelee noin 140 henkilöä.Lisätietoja:

Juho Erkheikki, Investor and Media Relations Manager, tel. +358 50 413 45 83, juho.erkheikki@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja maailmanlaajuisesti tarjoten innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. Tuotteisiimme kuuluvat koristepaperit, suodatinmateriaalit, irrokepohjapaperit, hiomapaperit, kuitukankaat, elektrotekniset paperit, lasikuitumateriaalit, elintarvikepakkaukset ja etiketit, teipit, terveydenhuollon kankaat sekä diagnostiikan sovellukset. Liikevaihtomme on noin 2,15 miljardia euroa vuodessa ja meitä on 6 200 henkeä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Yhtiö syntyi Ahlstrom Oyj:n ja Munksjö Oyj:n yhdistyttyä 1.4.2017. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.