Muutos Ahlstromin nimitysvaliokunnassa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 18.6.2012 klo 12.45

Ahlstromin hallitus on tänään nimittänyt Thomas Ahlströmin nimitysvaliokunnan hallitukseen kuulumattomaksi jäseneksi. Hän korvaa Carl Ahlströmin, joka on ilmoittanut hallitukselle ettei hän ole enää käytettävissä tehtävään.

Thomas Ahlström edustaa Antti Ahlströmin Perilliset Oy:tä, joka on Ahlstromin merkittävin osakkeenomistaja. Nimitysvaliokunnassa on kolme hallituksen jäsentä sekä kaksi merkittäviä osakkeenomistajia edustavaa jäsentä. Valiokunnan kokoonpanolla pyritään lisäämään osakkeenomistajien vaikutusmahdollisuuksia nimitysasioissa.

Nimitysvaliokunnan jäsenet 18.6 2012 lähtien ovat Peter Seligson, Pertti Korhonen, Anders Moberg sekä hallitukseen kuulumattomina jäseninä Risto Murto ja Thomas Ahlström.

Liisa Nyyssönen

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, leikkaussalivaatteissa ja -liinoissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.