Ahlstrom toteuttaa pyyhkimistuoteliiketoiminnan siirron Brasiliassa toisella neljänneksellä

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 30.3.2012 klo 13.30

Ahlstrom Oyj, maailmanlaajuinen korkealaatuisten materiaalien valmistaja, arvioi entisen pyyhkimistuoteliiketoimintansa Home and Personalin Brasilian toimintojen siirron Suominen Yhtymälle tapahtuvan vuoden 2012 toisella neljänneksellä.

Ahlstrom oli aikaisemmin arvioinut siirron tapahtuvan vuoden 2012 ensimmäisellä neljänneksellä. Siirto edellyttää, että ostaja saa kaikki tarvittavat viranomaisluvat toiminnalleen Brasiliassa.

Home and Personal -liiketoiminta lukuunottamatta Brasilian toimintoja siirtyi Suomiselle 31.10.2011. Hyväksyntä Brasilian viranomaisilta ei ole koko kaupan toteutumisen ehto.

Liisa Nyyssönen

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.