Ahlstrom aloittaa omien osakkeidensa oston

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 15.9.2011 klo 14.10

Ahlstrom Oyj:n hallitus on tänään päättänyt käyttää 30.3.2011 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen antamaa valtuutusta hankkia yhtiön omia osakkeita. Osakkeet hankitaan yhtiön osakepohjaisen kannustinjärjestelmän toimeenpanoa varten.

Hankittavien osakkeiden enimmäismäärä on 250 000 kappaletta, mikä vastaa noin 0,54 % Ahlstromin kaikista osakkeista ja äänistä. Osakkeiden hankinta pienentää yhtiön jakokelpoista omaa pääomaa. Yhtiön hallussa on tällä hetkellä yhteensä 19 005 omaa osaketta, mikä vastaa noin 0,04 % kaikista osakkeista ja äänistä.

Osakkeiden hankinta alkaa aikaisintaan 22.9.2011 ja päättyy viimeistään seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä 3.4.2012.

Oman osakkeet hankitaan NASDAQ OMX Helsingin julkisen kaupankäynnin välityksellä niille muodostuvaan hankintahetken hintaan. Evli Pankki Oyj toimii osakevälittäjänä ostoissa.

Ahlstromin hallituksella on valtuutus hankkia yhteensä 4 000 000 yhtiön omaa osaketta. Valtuutus on voimassa vuoden 2012 varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka.

Lisätiedot:
Liisa Nyyssönen

Seppo Parvi
Talousjohtaja

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, tapeteissa, kosteuspyyhkeissä, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. 5 700 työntekijäämme palvelevat asiakkaita 26 maassa, kuudessa maanosassa. Vuonna 2010 Ahlstromin liikevaihto oli 1,9 mrd euroa. Yhtiön osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.