Ahlstromin Altenkirchenin tehtaan myynti Saksassa päätökseen

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 30.12.2010 klo 17.25

Ahlstrom, kuitukankaiden- ja erikoispaperien johtava valmistaja, on saanut päätökseen Ahlstrom Altenkirchen GmbH:n myynnin Saksassa Interface Solutions -yhtiölle.

Ahlstrom ilmoitti aiemmin tässä kuussa myyvänsä Altenkirchenin tehtaan Interface Solutions -yhtiölle, joka on osa yhdysvaltalaista Susquehanna Capital -pääomasijoitusyhtiötä. Kaupan arvo on noin 6,5 miljoonaa euroa. Ahlstrom kirjaa kaupasta noin 5 miljoonan euron kertaluonteisen tulon vuoden 2010 neljännen neljänneksen tulokseensa.

Seppo Parvi
Talousjohtaja

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.