Ahlstrom sulkee Ascolin tehtaan Italiassa

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 30.10.2007

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom on saanut päätökseen italialaisen Ascolin tehtaan arviointiprosessin ja päättänyt sulkea tehtaan pitkän tähtäimen epätyydyttävien kannattavuus- ja kassavirtanäkymien vuoksi. Ahlstrom on aloittanut neuvottelut työntekijäjärjestöjen kanssa tehtaan sulkemiseksi. Sulkemisen seurauksena Ahlstrom kirjaa arviolta 15 milj. euron kertaluonteisen kustannuksen vuoden 2007 neljännen neljänneksen tulokseen.

Tehdas työllistää noin 200 henkilöä ja se suljetaan tammikuun 2008 puoliväliin mennessä. Tehtaan sulkeminen pienentää toispuoleisesti päällystettyjen papereiden tuotantokapasiteettia vuositasolla 65 000 tonnilla. Ahlstrom pyrkii minimoimaan Ascolin tehtaan sulkemisen vaikutukset sekä työntekijöihin että asiakkaisiin.

Ahlstrom ilmoitti 10.10.2007 asettavansa Ascolin tehtaan Italiassa sekä Chantrainen tehtaan Ranskassa erityistarkkailuun tehtaiden epätyydyttävän kannattavuuden ja kassavirran vuoksi. Molemmat tehtaat ovat osa Ahlstromin Irroke- ja etikettipaperit -liiketoiminta-aluetta. Chantrainen tehtaan osalta arviointityö jatkuu ja sen tuloksista tiedotetaan myöhemmin, kun arviointiprosessi on saatu päätökseen.

Ahlstrom Oyj
Jukka Moisio, toimitusjohtaja

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700
Jari Mäntylä, talousjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4768

Helsingin pörssi

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 500 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.