Ahlstrom on aloittanut yt-neuvottelut Chantrainen tehtaan sulkemiseksi

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 10.12.2007

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom on saanut päätökseen ranskalaisen Chantrainen tehtaan arviointiprosessin ja aloittanut työntekijöiden edustajien kanssa neuvottelut tehtaan sulkemiseksi sen epätyydyttävän kannattavuuden ja kassavirran vuoksi. Sulkemisen seurauksena Ahlstrom kirjaa arviolta 11 milj. euron kertaluonteisen kustannuksen vuoden 2007 neljännen neljänneksen tulokseen.

Tehdas työllistää noin 120 henkilöä ja se suljettaneen vuoden 2008 toisen vuosineljänneksen aikana. Tehtaan sulkeminen pienentää toispuoleisesti päällystettyjen papereiden tuotantokapasiteettia vuositasolla 30 000 tonnilla.

Ahlstrom ilmoitti 10.10.2007 asettavansa Ascolin tehtaan Italiassa sekä Chantrainen tehtaan Ranskassa erityistarkkailuun tehtaiden epätyydyttävän kannattavuuden ja kassavirran vuoksi. Molemmat tehtaat ovat osa Ahlstromin Irroke- ja etikettipaperit -liiketoiminta-aluetta. Ahlstrom ilmoitti 30.10.2007 sulkevansa Ascolin tehtaan tammikuun puoliväliin 2008 mennessä ja arvioi kirjaavansa sen seurauksena noin 15 milj. euron kertaluonteisen kustannuksen. Ascolin tehtaan sulkeminen vähentää työpaikkojen määrää 200:lla ja pienentää toispuoleisesti päällystettyjen papereiden vuotuista tuotantokapasiteettia noin 65 000 tonnilla.

Ahlstrom Oyj
Jukka Moisio, toimitusjohtaja

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700
Jari Mäntylä, talousjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4768

Helsingin pörssi

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 500 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.