Ahlstrom asettaa kaksi eurooppalaista erikoispaperitehdastaan erityistarkkailuun

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 10.10.2007 klo 14.15

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom asettaa Ascolin tehtaansa Italiassa sekä Chantrainen tehtaan Ranskassa erityistarkkailuun tehtaiden epätyydyttävän kannattavuuden ja kassavirran vuoksi. Molemmat tehtaat kuuluvat yhtiön Etiketti- ja pakkauspaperit -liiketoiminta-alueeseen ja ne valmistavat toispuoleisesti päällystettyjä papereita märkäliimattaviin etiketteihin, joustopakkauksiin sekä graafisiin käyttökohteisiin. Tuotteet on suunnattu pääosin Länsi-Euroopan markkinoille.

Ahlstrom arvioi Ascolin ja Chantrainen tehtaiden pitkän tähtäimen taloudellista elinvoimaisuutta sekä mahdollisuuksia myydä tai sulkea tehtaat.

Ascolin ja Chantrainen tehtaiden vuotuinen tuotantokapasiteetti on yhteensä noin 100 000 tonnia ja ne työllistävät yhteensä noin 300 henkilöä. Niiden yhteenlaskettu kirja-arvo on 5 milj. euroa.

Arviointityön edistymisestä tiedotetaan vuoden 2007 viimeisen neljänneksen aikana.

Ahlstrom Oyj
Jukka Moisio, toimitusjohtaja

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700
Jari Mäntylä, talousjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4768

Helsingin pörssi

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 200 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,6 mrd euroa vuonna 2006. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.