Neuvottelut Ahlstromin suodatinmateriaalien jatkojalostuksen siirrosta Yhdysvalloissa päättyneet

Ahlstrom Oyj PÖRSSITIEDOTE 10.11.2006 klo 15.00

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom siirtää nesteiden suodatinmateriaalien jatkojalostustoiminnot Mount Holly Springsin tehtaalta Pennsylvaniasta Bishopvillen tehtaalle Etelä-Carolinaan. Siirron odotetaan toteutuvan helmikuussa 2007.

Toimintojen siirtoa koskevat neuvottelut paikallisen ammattiliiton kanssa on saatu päätökseen. Siirron seurauksena noin 60 henkilöä menettää työpaikkansa. Paperin valmistus, tutkimus ja tuotekehitys, asiakaspalvelu sekä hallinto jäävät edelleen Mount Holly Springsiin.

Ahlstrom kirjaa toimintojen siirrosta noin yhden miljoonan euron kertaluonteisen kustannuksen vuoden 2006 neljännen kvartaalin tulokseen.

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700

Helsingin pörssi

Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, esim. suodattimissa, hygieniapyyhkeissä, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 700 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli 1,55 mrd euroa vuonna 2005. Ahlstromin osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. Yhtiön internet-osoite on www.ahlstrom.com.