Ahlstrom korottaa Label and Processing -paperiensa hintoja maailmanlaajuisesti

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 10.5.2012 klo 11.00

Ahlstrom Oyj, globaali korkealaatuisten materiaalien valmistaja, korottaa Label and Processing -liiketoiminta-alueensa valmistamien erikoispapereiden hintoja. Hinnankorotukset johtuvat raaka-aine- ja energiakustannusten noususta.

Hinnankorotukset koskevat kaikkia Label and Processing -liiketoiminta-alueen valmistamia tuotteita maailmanlaajuisesti, ja ne tulevat voimaan 1.6. alkaen. Korotusten taso riippuu tuotteesta ja markkina-alueesta. Tarkemmista yksityiskohdista keskustellaan asiakkaiden kanssa.

Ahlstromin Label and Processing -liiketoiminta-alue valmistaa graafisia, pakkaus- jatkojalostettavia, irroke- ja etikettipapereita. Pääasiallisia loppukäyttösovelluksia ovat irrokepaperit, liimattavat etiketit, metalloidut etikettipaperit, joustopakkauspaperit ja liimautuvat viestilaput. Papereita käytetään myös julisteissa, hiomapapereissa ja huonekalulaminaateissa. Liiketoiminta-alueen erikoispapereita valmistetaan Brasiliassa, Ranskassa, Saksassa ja Italiassa.

Daniele Borlatto, Executive Vice President, Label and Processing, +39 011 926 0111
Liisa Nyyssönen, Viestintäjohtaja, Puh. 010 888 4757

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman. Ahlstrom auttaa kumppaneitaan pysymään kehityksen kärjessä. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, tapeteissa, lattioissa, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema toimialoillamme. Ahlstromin 5 200 työntekijää palvelevat asiakkaita 28 maassa kuudessa eri maanosassa. Vuonna 2011 Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Sijoittajatietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.fi.