Ahlstrom uudistaa yrityskuvansa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 28.2.2011 klo 13.30

Ahlstrom, globaali korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, julkaisee tänään uudistetun yrityskuvansa. Uusi yrityskuva heijastaa yhtiön uudistettua strategiaa ja toimintatapaa, joita on kehitetty vastaamaan yhtiön ympäri maailmaa olevien asiakkaiden muuttuneita tarpeita.

Yhtiö on hyödyntänyt kokemustaan ja osaamistaan ennakoidessaan asiakkaidensa tarpeita  Viime aikoina Ahlstrom on tehnyt merkittäviä muutoksia strategiaansa sekä toimintamalliinsa ja katsoo nyt vahvasti tulevaisuuteen.

Ilmentääkseen näitä muutoksia Ahlstrom julkistaa tänään uuden yritystarinan ja yrityskuvan. Ne on luotu työntekijöiden ja ulkoisten sidosryhmien keskuudessa tehdyn perusteellisen tutkimuksen pohjalta. Tutkimus tehtiin yhtiön eri toimialoilla sekä niissä lukuisissa maissa, joissa Ahlstromilla on toimintaa.

"Viime vuosina tehtyjen yritysostojen ja äskettäisen merkittävän strategiapäivityksen jälkeen olemme tehneet paljon töitä luodaksemme yhtenäisen Ahlstromin, yhtiön, jolla on vahvat ja yhtenäiset arvot sekä tahto tehdä asiat entistä paremmin. Tämä tarkoittaa parempia tuotteita, suorituskykyä ja palvelua asiakkaillemme. Kirkastaaksemme uuden toimintatapamme meidän piti myös muuttaa identiteettimme ja tapa, jolla ilmaisemme itseämme," sanoo Jan Lång, Ahlstromin toimitusjohtaja.

"Inspiraationa työntekijöillemme ja lupauksena ulkoisille sidosryhmillemme uuden sloganimme "Stay ahead" mukaisesti tähtäämme etumatkan pitämiseen - niin omamme kuin asiakkaidemmekin. Olemme päässeet pitkälle koska olemme aina pyrkineet kehittymään ja etsimään uutta," Lång lisää.

Ahlstromin uusi logo heijastaa tätä lupausta, etumatkan säilyttämistä. Yrityskuva koostuu täysin uusista väreistä ja muista visuaalisista elementeistä, jotka kuvaavat yhtiön sitoutumista uudistumiseen ja tuloksen tekemiseen.

Ahlstrom juhlii yrityskuvansa lanseerausta tänään kutsuvieraille järjestetyssä ensi-iltatilaisuudessa, jossa näytetään yhtiön 160-vuotisesta historiasta kertova uusittu tv-dokumentti. Dokumentti esitetään MTV3-kanavalla maaliskuun kuudentena päivänä.

Lisätiedot:
Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja, puh. 010 888 4757
Rami Raulas, markkinointi- ja myyntijohtaja, puh. 010 888 4716

Ahlstrom on korkealaatuisia materiaaleja valmistava yritys, joka työskentelee alansa johtavien yritysten kanssa kautta maailman auttaen heitä pitämään etumatkansa. Tuotteitamme käytetään monissa arkipäivän tuotteissa, kuten suodattimissa, tapeteissa, kosteuspyyhkeissä, etiketeissä ja elintarvikepakkauksissa. Meillä on johtava markkina-asema niillä aloilla, joilla toimimme. 5 700 työntekijäämme palvelevat asiakkaita 26 maassa, kuudessa maanosassa. Vuonna 2010 Ahlstromin liikevaihto oli 1,9 mrd euroa. Yhtiön osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Lisätietoa on saatavilla osoitteessa www.ahlstrom.com.