Ahlstrom korottaa erikoispapereidensa hintoja maailmanlaajuisesti

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 15.2.2010 klo 15.30

Korkealaatuisia kuitukankaita ja erikoispapereita valmistava Ahlstrom korottaa kaikkien erikoispaperilaatujensa hintoja. Syynä hinnankorotuksiin on jatkuva kulujen kasvaminen, joka on johtanut erittäin alhaiseen kannattavuuteen huolimatta tuotteiden vahvasta kysynnästä markkinoilla.

Kaikkien paperilaatujen hinnat nousevat vähintään 10 % riipuen tuotteen laadusta, myyntialueista ja laskutusvaluutoista. Hintojen korotusten voimaanastumispäivistä ja muista yksityiskohdista keskustellaan asiakaskohtaisesti.

Ahlstromin Specialty Papers -toimialalla on tuotantoyksiköitä Brasiliassa (Jacareí), Ranskassa (Bousbecque, La Gère, Pont-Audemer, Rottersac, Saint-Séverin ja Stenay), Saksassa (Osnabrück and Altenkirchen), Suomessa (Kauttua), Italiassa (Turin) ja Yhdysvalloissa (West Carrollton). Toimialan tuotteita käytetään laajasti erilaisissa sovelluksissa, kuten hiomapapereissa, huonekalujen laminaattikalvoissa, elintarvike- ja muissa pakkauksissa, irrokepapereissa, tarraetiketeissä, metalloiduissa papereissa, moottoreiden tiivisteissä, tapeteissa, julisteissa ja muissa teollisissa sovelluksissa.

Daniele Borlatto, Johtaja, Release & Label Papers, Puh. +39 011 926 0111

Patrick Jeambar, Johtaja, Technical Papers, Tel. +33 4 7645 3505

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.