Ahlstrom jatkaa suodatinmateriaaliensa hintojen korottamista maailmanlaajuisesti

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 01.07.2010 klo 11.45

Korkealaatuisia kuitukankaita ja erikoispapereita valmistava Ahlstrom jatkaa kuljetusteollisuuteen suunnattujen suodatinmateriaaliensa hintojen korottamista raaka-aineiden hintojen nousun jatkuessa.

Suodatinmateriaalien valmistamisessa käytettävien raaka-aineiden hinnat ovat jatkaneet tasaista nousuaan viime kuukausina. Vaikka Ahlstrom on vahvasti pyrkinyt laimentamaan kustannusten nousun vaikutuksia tuotteisiinsa, on hintoja tarpeellista mukauttaa tilanteeseen.

Hinnankorotukset vaikuttavat Ahlstromin kuljetusteollisuudelle valmistamiin suodatinmateriaaleihin maailmanlaajuisesti. Hinnankorotusten taso riippuu markkina-alueesta, tuotteen ainesosista ja toimitussopimuksesta ja on korkeintaan 10 %. Hinnankorotusten yksityiskohdista keskustellaan asiakkaiden kanssa lähipäivien aikana.

Ahlstrom on kuljetusteollisuuden suodatinmateriaalien sekä ilman- ja nesteensuodatusmateriaalien johtava valmistaja. Yhtiöllä on 12 suodatinmateriaalitehdasta neljällä mantereella.

Lisätiedot:

Tommi Björnman
johtaja, Filtration
Puh. +39 011 926 0111, tommi.bjornman@ahlstrom.com

Monica Cappello
myyntijohtaja, Transportation filtration
Puh. +39 011 926 0257, monica.cappello@ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.