Ahlstrom investoi kuljetusteollisuuden suodatinmateriaalituotannon lisäkapasiteettiin Italian Torinossa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 22.12.2010 klo 15.45

Ahlstrom, kuitukankaiden- ja erikoispaperien johtava valmistaja, investoi kuljetusteollisuuden suodatinmateriaalien lisäkapasiteettiin Torinon tehtaallaan Italiassa. Investoinnin arvo on 17,5 miljoonaa euroa.

Tommi Björnman, Filtration liiketoiminta-alueen johtaja, kommentoi investointia:

"Olemme olleet tyytyväisiä kasvuun yhdessä asiakkaidemme kanssa ja osoitamme sitoutuneisuuttamme suodatinmateriaaliliiketoimintaan laajentamalla toimintaamme modernilla laitteistolla. Tämä on tärkeä askel globaalissa kasvusuunnitelmassamme, jossa olemme vahvistaneet jalansijaamme ensin Aasiassa ja nyt Euroopassa. Tulemme myös pitämään painopisteen Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, joten olemme aito maailmanlaajuinen suodatinmateriaalien toimittaja."

Ahlstrom on johtava suodatinmateriaalien valmistaja, jolla on 11 tuotantolaitosta neljässä maanosassa. Yhtiö osti syyskuussa kuljetusteollisuuden suodatinmateriaaleja valmistavan tehtaan Kiinan Binzhoussa.

Tommi Björnman
Johtaja, Filtration
+39 0119260111
Tommi.bjornman@ahlstrom.com

Fulvio Capussotti
Johtaja, Filtration Europe
+39 0119260169
Fulvio.capussotti@ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 5 800 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa vuonna 2009. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.