Ahlstrom suunnittelee tuotannon sopeutustoimia Altenkirchenin tehtaallaan Saksassa

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 6.10.2009

Kuitukankaiden ja erikoispapereiden valmistaja Ahlstrom Oyj on tänään käynnistänyt neuvottelut tuotannon sopeutustoimista Altenkirchenin tehtaallaan Saksassa. Neuvottelut koskevat tehtaan koko henkilöstöä. Mahdollisten sopeutustoimien arvioidaan johtavan noin 65 henkilön vähennykseen, joista osa on työntekijöitä ja osa toimihenkilöitä.

Ahlstromin jo aiemmin aloittamien tuotannonsopeutustoimien sekä näiden nyt mahdollisesti toteutuvien henkilöstövähennysten tavoitteena on sopeuttaa tehtaan erikoismateriaalien tuotanto vallitsevaan kysyntään. Tehtaalla tuotettuja erikoismateriaaleja käytetään muun muassa autoteollisuudessa, rakennusteollisuudessa sekä muilla teollisuudenaloilla.

Altenkirchenin tehdas kuuluu Ahlstromin Technical Papers -liiketoiminta-alueeseen. Pääosa tehtaan tuotannosta on eriste- ja suojamateriaaleja sekä paperikoneissa käytettäviä kalanterin telapapereita. Tehdas työllistää noin 160 henkilöä, joista 117 on työntekijöitä ja 43 toimihenkilöitä.

Sopeutustoimet ovat osa Ahlstromin huhtikuussa ilmoittamaa rakennemuutosohjelmaa, jonka tavoitteena on sopeuttaa yhtiön toimintaa markkinaympäristöön ja tehostaa yhtiön kustannusrakennetta.

Dirk Euteneuer
Vice President & General Manager
dirk.euteneuer@ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 000 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.