Ahlstrom korottaa suodatinmateriaaliensa hintoja maailmanlaajuisesti

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 28.10.2009 klo 10.00

Korkealaatuisia kuitukankaita ja erikoispapereita valmistava Ahlstrom korottaa kuljetusteollisuuteen ja erikoissuodatinsovelluksiin suunnattujen suodatinmateriaaliensa hintoja raaka-aineiden hintojen nousun seurauksena.

Hinnankorotukset vaikuttavat Ahlstromin kuljetusteollisuuteen ja erikoissuodatinsovelluksiin valmistamiin suodatinlaatuihin maailmanlaajuisesti 1.1.2010 alkaen. Hinnankorotusten taso riippuu markkina-alueesta, tuotteen ainesosista ja toimitussopimuksesta ja on korkeintaan 10 %. Hinnankorotusten yksityiskohdista keskustellaan asiakkaiden kanssa lähipäivien aikana.

Ahlstrom on kuljetusteollisuuden suodatinmateriaalien sekä ilman- ja nesteensuodatusmateriaalien johtava valmistaja. Yhtiöllä on 12 suodatinmateriaalitehdasta neljällä mantereella.

Lisätiedot:

Tommi Björnman, johtaja, Filtration: +39 011 926 0111, tommi.bjornman@ahlstrom.com

Monica Cappello, myyntijohtaja, Transportation filtration: +39 011 926 0257, monica.cappello@ahlstrom.com

Jerome Barrillon, myyntijohtaja, Liquid filtration: +1 860 654 8607, jerome.barrillon@ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitumateriaalien johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Yhtiön valmistamia kuitukankaita ja erikoispapereita käytetään monissa jokapäiväisissä tuotteissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 000 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.