Ahlstrom korottaa pyyhkimistuotemateriaaliensa hintoja maailmanlaajuisesti

Ahlstrom Oyj LEHDISTÖTIEDOTE 15.12.2009 klo 14.00

Ahlstrom korottaa pyyhkimistuotemateriaaliensa hintoja maailmanlaajuisesti

Korkealaatuisia kuitukankaita ja erikoispapereita valmistava Ahlstrom korottaa pyyhkimistuotteiden valmistuksessa käytettävien kuitukankaidensa hintoja raaka-aineiden hintojen nousun seurauksena.

Hinnankorotukset vaikuttavat Ahlstromin kuluttaja- ja teollisuussovelluksiin valmistamiin pyyhkimistuotemateriaaleihin maailmanlaajuisesti. Hinnankorotusten yksityiskohdista keskustellaan asiakaskohtaisesti lähipäivien aikana.

Ahlstrom on pyyhkimistuotemateriaalien johtava valmistaja tarjoten laajan materiaali- ja teknologiavalikoiman pyyhkimistuotteisiin. Tuotteet kuuluvat Ahlstromin Home & Personal Nonwovens -liiketominta-alueeseen, ja niitä valmistetaan useilla tuotantolaitoksilla Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Etelä-Amerikassa.

Jean-Marie Becker, johtaja, Home & Personal Nonwovens: +33 4 7645 3515,
jean-marie.becker@ahlstrom.com

Timo Hiekkaranta, myynti- ja markkinointijohtaja, Home & Personal Nonwovens:
+39 0331 83601, timo.hiekkaranta@ahlstrom.com

Seppo Parvi, talousjohtaja: Tel. +358 10 888 4768, seppo.parvi@ahlstrom.com

Ahlstrom on korkealaatuisten kuitukankaiden ja erikoispapereiden johtava kehittäjä, valmistaja ja markkinoija. Ahlstromin tuotteita käytetään monissa jokapäiväisissä sovelluksissa, kuten suodattimissa, pyyhkimistuotteissa, lattiamateriaaleissa, etiketeissä ja teipeissä. Ahlstromin kuituosaaminen ja innovatiivisuus ovat luoneet yhtiölle vahvan markkina-aseman monilla liiketoiminta-alueilla. Yhtiön 6 000 työntekijää palvelevat asiakkaita tuotantolaitoksilla tai myyntitoimistoissa yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Ahlstromin liikevaihto oli noin 1,8 miljardia euroa vuonna 2008. Ahlstromin osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön internetosoite on www.ahlstrom.com.