Ahlstrom investoi Tampereen tehtaaseen

Korkealaatuisia kuitumateriaaleja valmistava Ahlstrom investoi noin kaksi miljoonaa euroa Tampereen tehtaan tuotantokapasiteetin laajennukseen. Investointi vahvistaa edelleen Tampereen tehtaan asemaa uuden sukupolven suodatinmateriaalien kehittäjänä ja valmistajana.
"Investoinnin myötä Tampereen tehdas pystyy vastaamaan entistäkin paremmin ajoneuvo- ja ilmanvaihtosuodattimien valmistajien uusiin vaatimuksiin. Molemmat markkina-alueet tarjoavat meille lupaavia kasvumahdollisuuksia", toteaa Ahlstrom Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Moisio.

Investointi on osa Tampereen tehtaan pitkän tähtäimen kehittämissuunnitelmaa. Kehitystyö alkoi vuonna 2000, kun tehdas muutti Tampellan alueelta uuteen tehdaskiinteistöön Lahdesjärven teollisuusalueelle.

"Tampereen tehdas tulee keskittymään synteettisistä kuiduista valmistettuihin, monikerroksisiin suodatinmateriaaleihin, jotka täydentävät yhtiön tuotevalikoimaa erityisesti ajoneuvosuodattimien alueella. Investointihanke alkaa välittömästi ja arvioimme saavamme sen päätökseen tämän vuoden viimeisen neljänneksen aikana. Investointi ei välittömästi tuo tehtaalle lisää työpaikkoja, mutta se mahdollistaa tuotevalikoiman suuntaamisen uusiin, vaativampiin käyttökohteisiin", kertoo Ahlstrom Tampere Oy:n toimitusjohtaja Raimo Piittala.

Tampereen tehdas on erikoistunut korkealaatuisten suodatinmateriaalien ja eräiden teknisten kuitukankaiden kehittämiseen ja valmistamiseen. Tehdas työllistää 65 henkilöä ja se kuuluu Ahlstromin Suodatinmateriaalit-liiketoiminta-alueeseen ja Kuitukomposiitit-toimialaan.

Jukka Moisio, toimitusjohtaja, Ahlstrom Oyj, puh. 010 888 4700
Raimo Piittala, toimitusjohtaja, Ahlstrom Tampere Oy, puh. (03) 246 3492