Ahlstrom-Munksjö laajentaa teollisuuden suodatinratkaisuihin tarkoitettua Extia®-tuotevalikoimaa

AHLSTROM-MUNKSJÖ OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 5.9.2019 KLO 10.00

Ahlstrom-Munksjö laajentaa Extia®-tuotevalikoimaansa. Extia® on erittäin kestävä suodatinmateriaali, joka on suunniteltu pidentämään suodattimien käyttöikää ilmansaasteiden puhdistamisessa. Se pidentää suodattimien käyttöikää yli 40 prosenttia ja siten vähentää suodattimien vaihtotarvetta.

”Laajennettu Extia®-valikoima on kattava ja se parantaa merkittävästi ilmansaasteiden puhdistusta patruunasovelluksissa”, sanoo Filtration and Performance -liiketoiminta-alueen tuotekehitysjohtaja Giuseppe Costa.

Siihen kuuluu laaja keskitehoalueen valikoima, johon sisältyvät palonsuojatut, pintajohtavat ja elintarviketeollisuuden käyttöön hyväksytyt versiot. Tuotteet täyttävät teollisuuden APC-sovellusten turvallisuusvaatimukset. Lisäksi laajennettuun valikoimaan kuuluu suurtehoalueen valikoima aina EN 1822 H13 -standardiin saakka. Tuotteet on suunniteltu erityisesti sovelluksiin, joiden käyttöön liittyy erittäin hienoja hiukkasia ja pölyjä. Extia® on myös paljon helpompi konvertoida suodattimeksi sekä veitsellisessä että pyörivässä laskostuskoneessa.

”Toimitusketjun tehokkuus optimoidaan täydellisellä tuotevalikoimalla, joka on saatavissa suoraan samalta hyvämaineiselta toimittajalta”, sanoo Filtration and Performance -liiketoiminta-alueen kehitysjohtaja Robin Guillaud. ”Extia®-tuotealustamme on erinomainen esimerkki Ahlstrom-Munksjön kyvystä hyödyntää kokemustaan erittäin suorituskykyisten suodatintuotteiden valmistuksessa ja toimittaa uusia ratkaisuja teollisuuden suodatinsovelluksiin.

Suorituskykyisten suodatinmateriaalien toimittaminen teollisuuden suodattimiin on Ahlstrom-Munksjön Filtration-liiketoiminnan ensisijaisia tavoitteita.  Yhtiö jatkaa teollisuuden suodatinsovellusten valikoimansa kehittämistä ja vahvistamista.

Lisätietoja on saatavana verkkosivustossa osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com/extia sekä sähköpostitse osoitteesta filtration@ahlstrom-munksjo.com

Ahlstrom-Munksjö lyhyesti
Ahlstrom-Munksjö on johtava kuitupohjaisten materiaalien valmistaja, joka tarjoaa innovatiivisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja asiakkailleen maailmanlaajuisesti. Tavoitteenamme on laajentaa kuitupohjaisten arkipäivän ratkaisujen käyttöä. Tarjontamme koostuu suodatinmateriaaleista, irrokepohjapapereista, elintarvike- ja juomateollisuuden käsittelymateriaaleista, laminaattipapereista, hiomatuotteiden ja teippien pohjapapereista, sähköteknisistä papereista, lasikuitumateriaaleista sekä terveydenhuollon kankaista ja diagnostiikkasovelluksista. Lisäksi tarjoamme laajan valikoiman muita erikoispapereita teollisuuden ja kuluttajien käyttöön. Liikevaihtomme on noin 3 miljardia euroa vuodessa ja meitä on noin 8 000 henkilöä. Ahlstrom-Munksjön osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.ahlstrom-munksjo.com.